Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023

Απαντήσεις Σταύρου Τζιορτζιώτη εκ μέρους του συνδυασμού, στην εφημερίδα Δήμος και Πολιτεία

Οι απαντήσεις του επικεφαλής του συνδυασμού μας σε ερωτήσεις της εφημερίδας Δήμος και Πολιτεία 

1. Ασφάλεια κυκλοφορίας - Καθημερινότητα δημοτών: Κοινή διαπίστωση η ταλαιπωρία των δημοτών στην καθημερινότητα τους (κακοί δρόμοι και πεζοδρόμια, έλλειψη σημάνσεων και φανοστατών, ελλιπής δημόσιος φωτισμός, καταλήψεις πεζοδρομίων και πλατειών και πολλά άλλα). Ποιά προβλήματα εντοπίζετε εσείς ως σημαντικότερα και ποιές είναι οι προτάσεις σας προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση. 

Στην πόλη μας δεν μπορείς να κυκλοφορείς με ασφάλεια ως πεζός, με ποδήλατο ή τροχοφόρο. Στενοί δρόμοι, ελλιπής σήμανση, ελλαττωματικές ασφαλτοστρώσεις-πλακοστρώσεις, πεζοδρόμια και δρόμοι με λακκούβες και άλλες παγίδες είναι το σύνηθες. Αποτέλεσμα συχνά ατυχήματα, δυστυχώς αρκετές φορές με τραυματισμούς.

Ο Βύρωνας είναι γεγονός ότι χτίστηκε χωρίς σωστό ρυμοτομικό, με στενούς δρόμους, μικρά πεζοδρόμια, ελάχιστες πλατείες και ελεύθερους χώρους και η υπερβάλλουσα δόμηση χειροτέρευσε την κατάσταση. Αλλά και οι νέοι σχεδιασμοί, που εφαρμόζονται, δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα για τους κατοίκους. Γιατί ο στόχος τους είναι να αποφέρουν κέρδη για τις επιχειρήσεις και τους κατασκευαστές. Οι τσάτρα-πάτρα ασφαλτοστρώσεις-πλακοστρώσεις, τα ράβε ξήλωνε σε δρόμους, πεζοδρόμια και πλατείες και η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε βάρος του δημόσιου χώρου δεν έχουν τέλος. Για αυτό φωνάζουμε σε όλους τους τόνους από την εποχή Χαρδαλιά μέχρι και την εποχή Κατωπόδη ότι οι ψευτοαναπλάσεις τους κοστίζουν ακριβά στους κατοίκους, για να εξυπηρετούνται κατασκευαστικά και άλλα μικρά και μεγάλα συμφέροντα.

Φούμαρα αποδείχτηκαν οι σχεδιασμοί για «βιώσιμη κινητικότητα» και «πράσινες διαδρομές». Στην πράξη βλέπουμε φρεάτια αποχετεύσεων χαμηλότερα από το ύψος της ασφάλτου, στάσεις και τραπεζοκαθίσματα πάνω σε πλάκες-οδηγούς τυφλών, εταιρείες να κλείνουν πεζοδρόμια με εγκαταστάσεις τους. Δρόμοι να στενεύουν αφήνοντας ένα ρεύμα κυκλοφορίας που δημιουργεί κινδύνους με την έλλειψη διαφυγής σε έκτακτες καταστάσεις, αλλά και καθημερινά μποτιλιαρίσματα και βασανιστικές καθυστερήσεις. Η τοπική και υπερτοπική κυκλοφορία αυξάνεται στην πυκνοδομημένη συνοικία μας, ενώ η έλλειψη χώρων στάθμευσης δημιουργεί μεγάλη ταλαιπωρία. Αντί για να σκύψει η δημοτική αρχή σε αυτά και να δώσει λύσεις, καταναλώνεται μόνο στη διαφήμιση project για έρευνες και μελέτες.

Δεν τόλμησε ούτε καν να υπερασπίσει το δημόσιο συμφέρον, αποφεύγοντας να κάνει αγωγή στις κατασκευαστικές που παρέδωσαν ελαττωματικές ασφαλτοστρώσεις επί Χαρδαλιά και πέταξε στο καλάθι των αχρήστων τις ένορκες βεβαιώσεις που μας είχε ζητήσει, ως δήθεν απαραίτητες για να προχωρήσει στην αγωγή. Εμείς θέλουμε μια πόλη με κέντρο τον κάτοικο και όχι με κριτήριο το κέρδος, με σχεδιασμό και νέο ρυμοτομικό με τη συμμετοχή των δημοτών, με εκτέλεση και αυτεπιστασία από το δήμο και όχι από εργολάβους, με μελέτη που να δίνει προτεραιότητα στον ελεύθερο δημόσιο χώρο, για πόλη που να μπορείς να ζεις και να κυκλοφορείς.  

2. Αναθέσεις - Ιδιωτικοποιήσεις: Η σημαντική μείωση των δημοτικών υπάλληλων οδήγησε σε αναθέσεις έργων και ιδιωτικοποιήσεις. Ποια είναι η δική σας θέση και ποιες οι προτάσεις σας σ΄ αυτό το θέμα.  

Η μείωση των δημοτικών υπαλλήλων, όπως και της χρηματαδότησης στους δήμους, είναι επιλογή και κατευθύνσεις της ΕΕ και των κυβερνήσεων, προκειμένου βασικές λειτουργίες των δήμων να παραχωρηθούν σε επιχειρηματικούς ομίλους για την αύξηση της κερδοφορίας τους. Αυτές τις πολιτικές, εφαρμόζουν αδιαμαρτύρητα όλες οι δημοτικές αρχές, όπως και αυτή του Βύρωνα. Το αποτέλεσμα είναι ο δήμος να έχει μετατραπεί σε επιχείρηση και οι δημότες σε πελάτες που πληρώνουν πανάκριβα τις υπηρεσίες, που έπρεπε να παρέχονται δωρεάν, με τους πιο ευάλωτους να μην έχουν καμία δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές.

Δυστυχώς, στο Βύρωνα μεγάλο κομμάτι του έργου της Διεύθυνσης πρασίνου, της ανακύκλωσης, του ηλεκτροφωτισμού, των τεχνικών υπηρεσιών, της τεχνικής υποστήριξης έχει δοθεί σε ιδιωτικές εταιρείες. Οι επιχειρήσεις αυτές πληρώνονται από το δήμο, με χρήματα των φορολογουμένων, τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην πρόσληψη προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας και την ενίσχυση με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.

Για αυτό είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στις έμμεσες και άμεσες ιδιωτικοποιήσεις και την ανάθεση σε εταιρείες τομέων από υπηρεσίες και έργα στο όνομα της έλλειψης προσωπικού. Οι εταιρείες έχουν σκοπό το κέρδος και αυτό είναι σε βάρος της ποιότητας και των εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά και κοστίζουν πιο ακριβά στους κατοίκους. Οι μόνοι που ωφελούνται είναι οι εταιρείες και οι μεσολαβητές τους. Απαιτούμε να υπάρξουν προσλήψεις μόνιμης και σταθερής σχέσης εργασίας ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες και να μονιμοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι στο δήμο. Να πάψει ο δήμος να αποτελεί εργαλείο για καθιέρωση της ελαστικής εργασίας, υπερεκμετάλλευσης και ομηρίας.  

3. Νεράιδα - Σχολάζουσα κληρονομιά: α) Ελεύθεροι δημόσιοι κοινόχρηστοι χώροι στο δήμο Βύρωνα όπως η Νεράιδα (τέρμα Εμπεδοκλέους) και (Βουτζά/Κωνσταντιλίερη/Μ. Ασίας). β) Τα διεκδικούμενα ακίνητα της Σχολάζουσας κληρονομιάς (Νικηφορίδη). Πως κρίνετε τους έως τώρα χειρισμούς από τις Δημοτικές αρχές, διαχρονικά, και ποιες είναι οι προτάσεις σας προκειμένου να αξιοποιηθούν αυτοί οι χώροι υπέρ των δημοτών.  

Οι χειρισμοί είναι φανερό ότι είναι αποτυχημένοι, αφού δεν έχουν φέρει κανένα αποτέλεσμα. Στη Νεράιδα το οικόπεδο στη γωνία των οδών Χρυσοθέμιδος και Παναγή Τσαλδάρη παραμένει σκουπιδότοπος 23 χρόνια τώρα, αντί να γίνει πλατεία. Η απόφαση για δέσμευση του χώρου πάρθηκε το 2000 και για απαλλοτρίωση το 2006. Ούτε ο Χαρδαλιάς, ούτε ο Κατωπόδης έκαναν ένα βήμα από τότε, αντίθετα άφησαν αναξιοποίητα τα 368.594 € που είχαν προϋπολογιστεί για την απαλλοτρίωση και να λήξει η προθεσμία των 15 ετών για την εκτέλεσή της. Η ευθύνη βαρύνει όλες τις δημοτικές αρχές, το κύριο βάρος, όμως, φέρει η σημερινή δημοτική αρχή, αφού μετά την αρ. 2054/2012 απόφαση του ΣτΕ, δεν υπάρχει πρόσχημα για να καθυστερεί η υλοποίηση της απαλλοτρίωσης.

Η δημοτική αρχή Χαρδαλιά δεν έτρεξε το θέμα. Η σημερινή δημοτική αρχή όμως «κατάφερε» κάτι που χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια: Στα 9 χρόνια που διοικεί το δήμο, με δικαιολογίες ότι θα είναι δήθεν φθηνότερη η αγορά του οικοπέδου, δεν αξιοποίησε τη δυνατότητα απαλλοτρίωσης. Αν τελικά διαδικασία προχωρήσει θα επιβαρύνει επιπλέον το ταμείο του δήμου τουλάχιστον κατά 110.000 € που είναι λεφτά των δημοτών, λόγω αύξησης των αντικειμενικών αξιών. Σημειωτέον ότι η δημοτική αρχή την τελευταία πενταετία είτε δεν απαντούσε στις διαρκείς ερωτήσεις μας για αυτό το θέμα, είτε παραπληροφορούσε με ψευδή στοιχεία και εκτιμήσεις. Κατάληξη να είμαστε σήμερα και πάλι στο σημείο μηδέν, ενώ ο χώρος αυτός θα μπορούσε εδώ και πολλά χρόνια να έχει αποδοθεί στους κατοίκους και να σχεδιαστεί μια πλατεία με πράσινο και να αποφεύγεται και το κυκλοφοριακό κομφούζιο εκεί.  

Στη σχολάζουσα κληρονομιά της Νικηφορίδη που υπάρχει οριστική απόφαση του Αρείου Πάγου (Ιούλιος του 2021) για πέρασμα όλης της έκτασης στο δημόσιο, ο χώρος του βενζινάδικου είναι έρμαιο στην εκμετάλλευση του για πάρκινγκ από επιτήδειους που το χρησιμοποιούν χωρίς έγκριση και τα ερειπωμένα κτίρια αποτελούν κίνδυνο για τους περαστικούς από την εγκατάλειψη. Οι υπεύθυνοι της Τεχνικής Υπηρεσίας δηλώνουν «άγνοια» για την απόφαση του δημ. συμβουλίου για να γίνει ο χώρος κοινόχρηστος. Εμείς προτείνουμε ο χώρος με συμμετοχή των κατοίκων στο σχεδιασμό να αποτελέσει κοινόχρηστο ελεύθερο χώρο πρασίνου με παιδική χαρά και με λειτουργία θερινού σινεμά.  

Για το οικόπεδο με τα ερειπωμένα κτίρια επί της Βουτζά πληρώσαμε χαράτσι επί Χαρδαλιά για να γίνει ελεύθερος χώρος, τα χρήματα εξαφανίστηκαν και προεκλογικά τώρα, … χρόνια μετά μπήκαν μπουλντόζες για να κατεδαφίσουν τα επικίνδυνα ερείπια. Και ο χώρος αυτός πρέπει άμεσα να αποδοθεί στους κατοίκους ως ελεύθερος κοινόχρηστος χώρος πρασίνου.  

4. Κοινωνική πολιτική του Δήμου: Στήριξη κοινωνικής ένταξης ΑΜΕΑ, λειτουργία ΚΑΠΗ, δομές στήριξης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Πιστεύετε ότι είναι ικανοποιητική η κοινωνική πολιτική του δήμου μας; Τι προτείνετε προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας;  

Η ελάχιστη κοινωνική μέριμνα, που προσφέρεται σε μια μικρή μερίδα των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη, γίνεται μέσω προγραμμάτων με ημερομηνία λήξης, με ελάχιστη χρηματοδότηση και με ελαστικές σχέσεις εργασίας. Ακολουθούν τις οδηγίες της Ε.Ε. που αποδέχονται όλα τα συστημικά κόμματα με μέτρα που «αντιμετωπίζουν» τη φτώχεια με ευκαιριακά επιδόματα και παροχές ψίχουλα, αντί μέτρα για να την εξαλείφουν. Για να υπάρχει ανταπόκριση και ουσιαστική στήριξη με όρους αξιοπρέπειας στο σύνολο των ανθρώπων που έχουν ανάγκη, χρειάζεται αύξηση και ενίσχυση των υποδομών, αύξηση της χρηματοδότησης και πρόσληψη του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού, που σημαίνει διαρκή διεκδίκηση από την πλευρά της δημοτικής αρχής. Κάτι που δεν έκανε η σημερινή ούτε οι προηγούμενες, ούτε οι παρατάξεις που διεκδικούν την διαχείριση του δήμου. Ενδεικτικό είναι ότι τόσα χρόνια παρά τις προτάσεις μας δεν υπάρχει η βούληση ούτε για μελέτη π.χ. ενός γηροκομείου που το θεωρούμε απαραίτητο.

Η στήριξη που δίνεται είναι κάτω των αναγκών των προσώπων που εξυπηρετούνται και πολύ περισσότεροι είναι αυτοί που καν δεν περιλαμβάνονται σε όσους παρέχεται στήριξη. Εμείς θεωρούμε ότι είναι προτεραιότητα η παροχή υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας για όλους όσους έχουν ανάγκη.  

5. Αξιοποίηση Δημοτικών εγκαταστάσεων στον Βύρωνα: Είστε ικανοποιημένοι από την εικόνα που παρουσιάζουν εγκαταστάσεις σε χώρους όπως.. τα Άστρα, τα αναψυκτήρια Λαμπηδόνας και Ανάληψης , ο δημοτικός κιν/φος Νέα Ελβετία (Λουΐζα); Ποιες ενέργειες μπορούν να γίνουν ώστε να συνεισφέρουν στην αξιοποίηση τους προς αναψυχή των δημοτών;  

Τα Άστρα είναι πλήρως εγκαταλελειμμένα, κτισμένα χωρίς άδεια σε περιοχή δασικής προστασίας. Η Λαμπηδόνα και η Ανάληψη ήταν χρόνια πριν, επίσης κλειστά, ερειπωμένα και εγκαταλελειμμένα. Ευτυχώς με πρωτοβουλία κατοίκων, που στηρίξαμε και στηρίζουμε, άνοιξε η Λαμπηδόνα, καθαρίστηκε, επισκευάστηκε και δημιουργήθηκε ένας ανοιχτός χώρος φιλόξενος για όλους τους κατοίκους και τις συλλογικότητες τους, που τον ζητούν για τις διαδικασίες τους. Εκεί γίνονται από διαδικασίες σωματείων, συνεδριάσεις συλλόγων γονέων, συνελεύσεις πρωτοβουλιών, μέχρι εκδηλώσεις δημοτικών παρατάξεων όπως των δικών μας και φιλοξενία φεστιβάλ διάφορων φορέων. Έχει προσφέρει σε πολιτισμό, με φιλοσοφικές διαλέξεις, συναυλίες, μουσικές και κινηματογραφικές βραδιές, εκδηλώσεις ποίησης, μαθήματα αλληλεγγύης, συλλογική κουζίνα για άτομα σε ανάγκη, μαθήματα χορού, συζητήσεις για ιστορικά, διεθνή και άλλα ζητήματα και όλα αυτά με ελεύθερη είσοδο. Αποτελεί ένα παράδειγμα αυτοοργάνωσης, κοιτίδα πολιτισμού με πανελλαδική εμβέλεια και αναγνώριση.

Είναι χρέος όλων μας να τον διαφυλάξουμε και να στηρίξουμε τις δράσεις του, γιατί αποτελεί κοιτίδα πολιτισμού και όχι απλά και μόνο χώρο αναψυχής. Χρειάζεται να πολλαπλασιαστούν και να τύχουν υποστήριξης από όλους τους κατοίκους και το δήμο αυτές οι προσπάθειες για χώρους ανοικτούς σε όλους τους κατοίκους, στις συλλογικές τους ανάγκες για πολιτισμό και δημιουργία και για υπεράσπιση των ελεύθερων χώρων από την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση.  

6. Πολιτισμός - Αθλητισμός: Ποιες οι απαιτούμενες ενέργειες που θα οδηγήσουν στην αναγκαία αναβάθμιση του πολιτισμού και του αθλητισμού στον Βύρωνα;  

Παρά το ότι όλες οι αθλητικές εγκαταστάσεις του δήμου Βύρωνα έχουν φτιαχτεί από τη φορολόγηση των πολιτών και συντηρούνται από τα χρήματα που συνεχίζουν να πληρώνουν μέσω της φορολογίας τους, οι ίδιοι είναι αποκλεισμένοι από τους χώρους αυτούς, δεν έχουν πρόσβαση και οι νεώτεροι σε ηλικία η μόνη δυνατότητα που έχουν για να αθληθούν είναι να εγγραφούν και να πληρώνουν σε αθλητικά σωματεία. Η δυνατότητα για μαζικό λαϊκό αθλητισμό είναι ανύπαρκτη και η ερασιτεχνική ενασχόληση με τον αθλητισμό δεν υποστηρίζεται.

Αλλά και η υποδοχή και στήριξη της ερασιτεχνικής πολιτιστικής δημιουργίας απουσιάζει. Τα όποια μαθήματα γίνονται είναι με συνδρομή. Ένα ερασιτεχνικό μουσικό συγκρότημα για να κάνει πρόβες, πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, να καταφύγει σε χορηγούς, ή στον περίγυρο αν διαθέτει κατάλληλο χώρο και εξοπλισμό, πράγμα σπάνιο.

Χρειαζόμαστε, όπως γράφουμε και στη διακήρυξή μας, περισσότερους χώρους, υποδομές και υπηρεσίες για να διασφαλίζετε το δικαίωμα όλων των κατοίκων σε δωρεάν πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες χωρίς αντίτιμο. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι σε αυτές τις υπηρεσίες του δήμου να είναι με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και όχι με μπλοκάκι και ούτε η πληρωμή τους να εξαρτάται όπως τώρα από την πληρωμή των συνδρομών.  

7. Προστασία Υμηττού: Με γνώμονα και την φετινή καταστροφική περίοδο πυρκαγιών, ποιές κινήσεις πρέπει να γίνουν ώστε να θωρακιστεί στο μέγιστο το υπολειπόμενο δάσος του Υμηττού, σε συνεργασία πάντα και με τους άμεσα εμπλεκόμενους δήμους και τον ΣΠΑΥ 

Οι 11 δήμοι που είναι μέλη του ΣΠΑΥ, είναι πλήρως εναρμονισμένοι με την κυβερνητική πολιτική που το δάσος είναι άλλη μια πηγή κερδοφορίας. Η διαχείρισή του , μετά και τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, θα περάσει πλήρως σε επιχειρηματίες. Επιχειρηματίες που θα διαχειρίζονται εκατοντάδες εκατομμύρια για την πυροπροστασία χωρίς ουσιαστικά να προβαίνουν στις προβλεπόμενες και απαραίτητες εργασίες και καθαρισμούς. Επιπλέον οι 11 δήμοι και ο δικός μας έχουν συνομολογήσει ότι εντάσσονται πλήρως στο σχέδιο της κυβέρνησης για την «αξιοποίηση» του Υμηττού. Ένα αντιπεριβαλλοντικό σχέδιο με κατεύθυνση την εμπορευματοποίησή του και τη μείωση της προστασίας του.

Η αναβάθμιση και ενίσχυσης της δασικής υπηρεσίας, με την πρόσληψη του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού, την ενίσχυσή της με μέσα και την αποκλειστική διαχείριση του δάσους, η ενίσχυση της πυροσβεστικής υπηρεσίας και η αύξηση της χρηματοδότησης των δήμων, είναι η μόνη λύση προστασίας του και μείωσης των συνεπειών σε περίπτωσης πυρκαγιάς. Αυτή πρέπει να είναι η απαίτηση της δημοτικής αρχής και των υπολοίπων που αγκαλιάζουν τον Υμηττό.

Δυστυχώς και πάλι η σημερινή δημοτική αρχή και οι παρατάξεις που διεκδικούν την διαχείριση του δήμου, αρκούνται στην ελάχιστη χρηματοδότηση που τους δίνει η κυβέρνηση και δεν επιτρέπει να γίνουν οι απαραίτητες δράσεις πυροπροστασίας. Αναλώνονται μόνο σε δημόσιες σχέσεις για να αποκτήσουν την εύνοια της κάθε κυβέρνησης που βοηθάει την αναπαραγωγή τους. Έτσι οι εργασίες πρόληψης πυρκαγιών (καθαρισμοί κ.α.) με τη συναίνεση όλων των δημοτικών αρχών έχουν παραδοθεί μέσω του ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτες, με τα τραγικά αποτελέσματα που είδαμε και φέτος και πέρυσι και πρόπερσι.  

8. Δημαρχείο - Δημοτική Επιχείρηση: Θεωρείτε ότι χρειάζεται ένα νέο Δημαρχείο ο Βύρωνας; Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με την λειτουργία της Δημοτικής Επιχείρησης;  

Το έχουμε τονίσει πολλές φορές και μέσα στο δημοτικό συμβούλιο και σε έντυπά μας ότι δεν μας τιμά η εικόνα δημαρχείο–πανωσήκωμα σούπερ μάρκετ. Δεν έχουμε ένα πολυχώρο για εκδηλώσεις, ούτε καν για πολιτικούς γάμους. Ξέρουμε όλοι, και πόσο μάλλον οι κατασκευαστές δημοτικοί άρχοντες, ότι υπάρχουν ακόμα χώροι στο Βύρωνα που μπορούν να αξιοποιηθούν για αυτό το σκοπό. Αλλά όταν η προτεραιότητα είναι σε αυτούς τους χώρους να υψώνονται πολυκατοικίες και να εγκαθίστανται και να λειτουργούν μεγάλες επιχειρήσεις και δεν υπάρχει όραμα για να έχεις όμορφους, λειτουργικούς δημόσιους χώρους για τις ανάγκες των κατοίκων, τότε θα φαίνεται το δημαρχείο της πόλης μας σαν παράρτημα του ΑΒ.

Ακόμα περιμένουμε να έρθει στο δημοτικό συμβούλιο αυτό που ζητήσαμε μήνες τώρα, μια καταγραφή των χωρίς δήλωση ιδιοκτήτη στο κτηματολόγιο ιδιοκτησιών στο Βύρωνα, προκειμένου να αξιοποιηθούν για τις δημόσιες ανάγκες των κατοίκων για παιδικούς σταθμούς, σχολεία, κέντρα πολιτισμού ή και δημαρχείο και η δημοτική αρχή το ξέχασε και αυτό. 

Όσο για τη δημοτική επιχείρηση ο κατακερματισμός υπηρεσιών του δήμου σε χωριστά Νομικά Πρόσωπα αυτό που ευνοεί είναι την αδιαφάνεια χωρίς έγκριση προϋπολογισμών και απολογισμό ισολογισμών από το δημοτικό συμβούλιο και τη χρήση τους από την εκάστοτε δημοτική αρχή για ρουσφέτια και ομηρία. Η προηγούμενη δημοτική αρχή Χαρδαλιά άφησε ένα τεράστιο χρέος στη δημοτική επιχείρηση που μεταβιβάστηκε στο δήμο και τελικά στους κατοίκους, η τωρινή Κατωπόδη έφτασε μέχρι να προσλαμβάνει για περιορισμένο χρόνο προσωπικό μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ.

Και τότε και τώρα πανάκριβα κόστη για όσους έχουν τη θλιβερή ανάγκη των υπηρεσιών του νεκροταφείου για τους ανθρώπους τους. Όλες αυτές οι υπηρεσίες της δημοτικής επιχείρησης πρέπει να περάσουν στο δήμο και να καλύπτονται με προσωπικό με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας, προσφέροντας ποιοτικές και προσιτές υπηρεσίες.